Wednesday 10 April 2013

KESAN PENGAMBILAN VITAMIN

Ramai bertanya pada saya, "takpe ke amik vitamin byk2 ni?tak bahaya ke?ada kesan sampingan tak?"
Jawapan saya..TAKPE TAK BAHAYA asalkan ianya vitamin 'NATURAL'.Vitamin natural atau semulajadi adalah vitamin yang dihasilkan daripada bahan-bahan semulajadi bukannya dari gabungan unsur-unsur kimia. Vitamin sintetik ibarat buah plastik dan vitamin semulajadi ibarat buah sebenar..sanggup ke nak mkn buah plastik??

Kebanyakan vitamin dalam makanan tambahan adalah ekstrak petroleum, derivatif tar arang batu, dan gula kimia diproses (kadang-kadang ditambah dengan minyak ikan perindustrian diproses), dengan asid lain dan bahan kimia industri (seperti formaldehid) yang digunakan untuk memproses vitamin sintetik. Vitamin sintetik pada asalnya dihasilkan kerana kosnya murah. Menakutkan bukan? rupanya yang masuk dalam badan kita ni bahan kimia. Patutlah ramai yg makan akan ada yang mendapat kesan sampingan.. So fikirlah dulu sebelum mengambil vitamin.. Pilihlah yang semulajadi.




Bagaimana dengan Vitamin2 Shaklee?


Pada botol vitamin Shaklee terdapat label tentang bahan-bahan yang digunakan untuk membuat satu-satu vitamin. Lihat pada : OTHER INGREDIENT.

Secara amnya, bahan-bahan yang digunakan untuk membuat vitamin Shaklee (dan boleh dirujuk untuk memastikan vitamin lain adalah semulajadi) adalah:
B COMPLEX – yis, bran, beras, kacang soya
VITAMIN C – rosehips, grapefruit, beri acerola, buah2 sitrus
VITAMIN E – minyak sayuran, minyak dedak gandum, tocopherols, d-alpha tocopherols

Pendek kata, perlu lihat pada label tentang bahan-bahannya sebelum memilih vitamin terbaik.

Kajian klinikal yg dijalankan oleh University of California Berkeley telah pun selesai. Kajian ini juga dikenali sebagai 'LANDMARK STUDY' dan akan menjadi garis asas untuk semua kajian klinikal masa depan. SHAKLEE Corporation ternyata unggul sebagai HANYA satu syarikat yg terbukti vitamin dan supplemennya berkesan dan telah memberi impak pada kesihatan. Jadual dibawah adalah ringkasan kpd penemuan LANDMARK STUDY.




Anda dapat lihat bahawa dengan tidak mengambil multivitamin langsung adalah lebih selamat dari mengambil jenama dr syarikat lain. Ini membuktikan bahawa mengambil makanan tambahan yg salah adalah lebih buruk drpd tidak mengambil apa2 makanan tambahan!

Jadi,bertukar jenama boleh menukarkan kehidupan anda. Dapatkan vitamin semulajadi, konsultasi percuma & pelbagai OFFER menarik dr saya pengedar sah SHAKLEE (ID994413).







No comments:

Post a Comment