Friday 29 November 2013

HERB-LAX boleh membantu memelihara sistem pencernaan badan kita.


Kepentingan Memelihara Kesihatan Sistem Pencernaan 

Pengamal perubatan semulajadi bersetuju bahawa kesihatan sistem pencernaan merupakan kunci kepada kesihatan secara keseluruhannya. Kesihatan sistem percernaan perlu dijaga kerana ia penting dalam memastikan kita kekal sihat dan memperolehi berat badan yang ideal. Apabila sistem pencernaan kita tidak berfungsi dengan baik, adalah sukar untuk memastikan zat makanan yang kita makan dapat diserap dengan baik. Malahan badan kita juga tidak boleh menyingkirkan toksin dengan baik.


Mengapa HERB-LAX SHAKLEE?

  • Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi moden. Ia mengandungi 9 herba semulajadi;

1. Alfalfa Leaves

: Membersihkan usus, darah dan hati

2. Senna Leaves


: Merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.


3. Anise Seed
 
 : Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan

4. Blue Malva Flower

 : Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.


5. Buckthorn Bark




: Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan pada usus.



6. Licorice Root
: Membantu proses detoksifikasi


7. Rhubarb Root

Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina sebagai antibiotik


8. Fennel Seed
 
Mengeluarkan toksin  yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit dan kembung perut atau usus.


9. Culver's Root

: Membantu masalah lebihan air 
dalam badan dan asma

Herb-lax Shaklee:
  • Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Antara Manfaat Utama ;
  • Membersihkan najis yang tersekat
  • merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • membantu masalah sembelit
  • Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit
  • Mengempiskan perut
  • membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan kepada perut. 
Herb-Lax : Menyokong Pelawasan Teratur
Diet yang kaya serat, air yang mencukupi dan senaman yang tetap, kesemuanya menyumbang kepada pembuangan air besar yang teratur. Pada masa tertentu, Herb-Lax yang lembut boleh membantu.
  • julap lembut untuk kegunaan sekali-sekala
  • menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut bagi membantu proses semulajadi tubuh badan
  • daun senna telah digunakan secara tradisional sejak beberapa tahun dahulu sebagai julap semulajadi (natural laxative)
 

Rekomendasi:
  • sesuai diambil seperti biasaatau dicampurkan dalam air panas, sebagai teh minuman herba 

  •  
    Tujuan
    Rekomendasi
    Untuk kesihatan berpanjangan

    2 kali seminggu 4 bj setiap kali sebelum tidur
    Untuk pembersihan usus / detoksifikasi, melawan kanser, mengawal berat badan
    2 kali 3 bj setiap kali (selepas makan dan sebelum tidur)
  • Catatan : Mereka yang mempunyai sistem penghadaman yang lemah akan mengalami cirit birit pada peringkat awal pengambilan. Manakala di bawah kondisi normal, Herb-Lax menampakkan kesan dalam tempoh 8-12 jam selepas pengambilan.
     
    Mereka yang mengalami masalah sembelit yang serius boleh meningkatkan dos pengambilan kepada 5-8 bj dan boleh kembali kepada dos biasa setelah proses pembuangan najis kembali normal.
     
Antara testimoni customer saya yang sempat saya kongsi. 

Testimoni 1 : Encik S
 Saya merupakan seorang pemandu bas KB-KL sejak 13 tahun yang lalu. Kerjaya saya ini memerlukan sentiasa duduk memandu dalam masa yang lama. Ada kalanya saya terpaksa menahan daripada membuang air besar. Keadaan ini berlanjutan tahun demi tahun sehingga lah saya mengalami masalah sembelit yang serius. Kadang-kadang saya membuang air besar seminggu sekali. Saya mengambil masa yang lama (30 min hingga 1 jam ) setiap kali ingin membuang air besar kerana najis terlalu keras.  Sehinggalah pada satu hari saya berak berdarah. Sejak hari itu najis saya sering bercampur darah. Bimbang dengan keadaan yang berlarutan saya berjumpa doktor dan doktor yang merawat saya mengesahkan saya mendapat Buasir Tahap 1. Doktor juga memaklumkan golongan pemandu bas kerap mendapat penyakit ini ekoran daripada tabiat menahan berak, kurang minum dan keadaan jalan raya menyebabkan pemandu berhenjut-henjut ditempat duduk semasa memandu. Sedikit sebanyak mengganggu usus katanya.

Saya mencuba Alfalfa Shaklee, 5 bj pagi dan 5 bj malam melalui seorang kenalan. Pada sebelah pagi saya membuang air besar dengan sangat banyak (saiz najis seolah-olah terlalu besar) dan sukar keluar sehingga setengah jam saya menerang. Saya berak berdarah lagi. Saya menyalahkan Alfalfa Shaklee pada mulanya. Rakan saya memujuk saya supaya mencuba Lecithin kerana katanya lecuthin boleh melembutkan najis. Saya juga diminta minum banyak air. Ada perubahan sedikit di mana saya mula berak 3 hari sekali.

Beberapa minggu kemudian, rakan saya membawa Herba-Lax Shaklee. Katanya Herba-Lax baru ada dalam stok shaklee. Setelah saya mencubanya buat pertama kali, saya berak dengan sangat banyak.
Sejak hari itu saya tidak perlu lagi tension jika ke tandas.

Terima Kasih kerana sudi membaca
.

No comments:

Post a Comment