Saturday 4 January 2014

Lecithin

Apa itu Lecithin

Ia merupakan supplemen yang diektrak daripada kacang soya organik (bukan GMO). Setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 40mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.


Manfaat Utama Lecithin

1. Membantu tubuh menyerap vitamin yang larut lemak (Vitamin A,D,E dan K)

2. Melindungi hati-menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Juga membantu memulihkan kesihatan hati.

3. Pemecahan lemak dan kolesterol – Lecithin bertindak sebagai ‘pembersih’ salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi  dan metabolisme lemak, kolesterol dan trigeliserida di dalam tubuh.


4. Pelangsingan – Menghalang obesiti. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.

5. Mencantikkan otot dan kulit – Membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang lebih cantik, mengaktifkan metabolisme sel dan melambatkan penuaan.

6. Memperbaiki alergi-Menghalang platelet darah  dari mengaktifkan tisu gegelung didalam salur darah seterusnya mengurangkan alergi seperti penyakit kulit (dermitis) dan demam alergi.

7. Menghalang kejadian batu karang-90% batu karang terjadi dari kolesterol. Lecithin boleh mengemulsikan kolesterol berlebihan untuk mencegah batu karang

8. Meningkatkan daya ingatan dan meringankan stress – Mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang meningkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang
Alzheimer dan mengurangkan stress. Wanita hamil harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk pembesaran sihat janin.

9. Menghalang tekanan darah tinggi-Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis dan menggalakkan perdaran darah.

10. Memperbaiki prostat lelaki – Kajian telah membuktikan masalah prostat  dan urethra lelaki dapat diperbaiki  dengan pengambilan lecithin yang banyak

11. Meringankan sembelit – Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ia melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus.

Cadangan Pengambilan
  • Untuk pemeliharaan kesihatan ; 2x sehari, 3 kapsul setiap kali (selepas makan)
  • Untuk pelangsingan, tekanan darah tinggi, pemecahan lemak; 2-3kali sehari, 6 kapsul setiap kali (selepas makan)
Berminat? Boleh hubungi saya, Suzila Husein  sms/wasap 016-9406604
HUBUNGI PENGEDAR SHAKLEE BERHAMPIRAN ANDA

No comments:

Post a Comment