Wednesday 9 October 2013

Mengapa Saya Memilih Shaklee?

Mengapa Saya Memilih Shaklee?

  1. Berasaskan sumber semulajadi yang tulen dan bebas dari pengawat, pemanis, pewarna dan perisa tiruan
  2. Setiap produk diuji dengan kawalan kualiti untuk ketulenan dan bebas dari bahan berbahaya seperti racun serangga
  3. Setiap ramuan botanikal turut diuji oleh pihak ke-3
  4. Setiap produk mengandungi ramuan aktif yang tepat untuk kesihatan yang optimum secara konsisten
  5. Shaklee mematuhi Good Manufacturing Practice piawaian kawalan kualiti yang lebih ketat
  6. Produk Shaklee terserlah di seluruh dunia dengan membantu para atlit dan angkasawan NASA untuk misi mereka
  7. Produk Shaklee Di Malaysia di sahkan halal oleh ISA-Islamic Services of America, badan yang diiktiraf oleh JAKIM
Saya telah lama mengenali Produk Shaklee melalui perkongsian rakan-rakan sama ada melalui internet atau di alam nyata. Malah saya turut teruja dengan produk shaklee apabila adik-beradik saya sendiri turut menceritakan keberkesanan produk Shaklee. 

Melalui rakan saya, Rafiah Sidi Ali, produk shaklee pertama yang saya beli ialah Chewable Vita-C Plus 100mg. Vitamin-C sememangnya menjadi supplemen yang mesti ada di rumah saya memandangkan ada hari -hari yang saya tidak berkesempatan menikmati buah-buahan, saya akan mengambil supplemen Vitamin-C sebagai ganti.


          Saya suka dengan rasa sitrusnya yang asli. Saya berpuas hati kerana setiap tablet membekalkan vitamin C menyamai 1 1/2 biji buah oren. Saya juga tertarik dengan label di botolnya iaitu  

gluten free. No artificial flavours, sweeteners, colours or preservatives is added.

Sememangnya saya akan memilih supplemen yang paling minima kandungan bahan tambah makanan sintetik.

             Namun anak saya yang berusia 3 tahun masih tidak menggemarinya dan sering menolak jika saya berikan tablet vitC ini. Mungkin sebelum ini dia sudah biasa dengan tablet vitC yang agak manis, warna agak terang dan ada perasa tiruan. Namun saya tetap mencuba memujuknya agar anak saya ini turut memperoleh manfaat daripada Vitamin C Shaklee ini.

Selepas itu, produk Shaklee yang ke-2 saya beli ialah Meal Shakes. Saya akan bancuh dua sudu sehari (pagi dan petang) untuk anak-anak saya dan saya dapati anak saya yang berusia 3 tahun tadi yang sebelum ini kerap selsema dan ada simptom lelah kini jarang sekali selsema.
Berminat? Boleh hubungi :
Suzila Husein  016-9406604 @ Hubungi Pengedar Shaklee Berhampiran Anda

No comments:

Post a Comment