Saturday 5 October 2013

Testimoni Set Hamil & Menyusu Shaklee

Sila ikuti beberapa testimoni customer saya;


Testimoni 1

Pn Suhana, Kulim.
Saya ibu kepada 4 orang cahaya mata. 3 orang anak sebelum ini semuanya jaundice. Berat sewaktu lahir normal namun bacaan bilirubin ambil masa yang agak lama untuk turun. Contohnya; anak ke-3 menjalani rawatan UV dan bacaan bilirubinnya turun dalam masa 30 hari.
Ini rekod kesihatan anak ke-3 saya: Lahir pada 4 Jun 2009 dengan berat 2.5kg



Tarikh
Bacaan Billirubin
8 Jun 09
263
9 Jun 09
285
10 Jun 09
304
(admit wad for uv treatment)
11 Jun 09
182
12 Jun 09
221
15 Jun 09
260
17 Jun 09
251
19 Jun 09
242
21 Jun 09
249
23 Jun 09
248
13 Julai 09
Refer ke Hospital Pulau Pinang, buat semua test, syukur Alhamdulillah apabila dimaklumkan baby tiada jaundice lagi.






















Namun, apabila umurnya 2 bulan dia start demam, umur 3 bulan-ada simptom asma, umur 4 bulan dah kena sedut gas, umur 6 bulan admit wad seminggu... Ini antara sejarah kesihatan anak ke-3 kami yang sempat saya kongsi. 


Pada 17 Sep13 saya melahirkan anak ke-4 dan turut jaundice seperti adik beradiknya sebelum ini.  Saya menjangkakan anak ke-4 turut mengalami perkara yangs ama. Tambahan pula anak ke-4 ini lahir tidak cukup bulan dan berat badan sewaktu lahir 2.3kg (Jika berat lahir <2.5kg-highrisk to prolong jaundice). 
 
Namun selama 7 hari monitor, paras bilirubin turun dari 198 ke 121. Alhamdulillah. Mungkin supplement Shaklee yang saya ambil sejak dari kandungan third trimester  sedikit sebanyak membantu mengurangkan risiko prolong jaundice.


 Testimoni 2

Pn Sunaiza, Transkrian

Saya mula menggunakan supplement Shaklee semasa melahirkan anak pertama pada 15 Mei 2011. Saya membeli trial pack. Pada waktu itu saya ambil secara tidak teratur dan tidak consistent. ESP pula tidak dihabiskan kerana saya tidak menggemari rasanya. Alhamdulillah pada 21 Jun 2013 saya dikurniakan cahaya mata ke-2. Saya mencuba sekali lagi set menyusu Shaklee ketika bayi berusia 2 bulan. Kali ini saya mula berdisiplin dan mengambilnya secara teratur dan consistent. Malah saya turut menggemari ESP. Rupa-rupanya ESP lazat diminum apabila di shake. Saya dapati susu lebih pekat. 


Bayi saya juga cepat kenyang jadi saya tidak penat menyusu lama-lama. Badannya pula lebih berisi daripada anak pertama. Sebelah malam, saya ambil B-Complex dan Alfalfa dan bila saya perah susu diwaktu pagi, sebotol yang pertama lagi pekat dan berwarna kuning kehijauan. Saya juga tidak mengalami masalah sembelit.


  Berminat mencuba, sila hubungi
sms/whasap: 016-9406604
@ Hubungi Pengedar Shaklee Berhampiran Anda
 

1 comment:

  1. dah jadi testimony ....boleh masukkan dalam anasihat.blogspot.com

    ReplyDelete