Saturday 5 October 2013

Set Ibu

InsyaAllah, hasinya susu lebih pekat dan kaya dengan zat. Sebagai perkongsian buat semua, di bawah adalah testimoni dari dua orang adik saya sendiri;

Testimoni 1: Pn Suhana, Kulim
Susu kelihatan pekat dan InsyaAllah si manja memperoleh khasiat susu ibu dengan optimum. Si manja juga kelihatan mudah kenyang dan boleh tidur dengan lena.

Setelah seminggu membuat stok, inilah hasilnya.


Testimoni 2 : Pn Sunaiza, Transkrian
              Saya ingin berkongsi bagaimana memastikan si manja terus memperolehi manfaat susu ibu di rumah pengasuh setelah saya kembali bekerja. Saya mula membuat stok susu ibu sejak dari masa berpantang lagi. Susu ibu yang diperah dan disimpan dalam peti sejuk bahagian bawah tahan sehingga 3 hari, manakala yang disimpan di bahagian beku tahan sehingga sebulan.

           Buat masa ini si manja saya memerlukan 2 - 3 botol sehari. Setiap kali anak di hantar ke rumah pengasuh, saya akan bekalkan 3 botol susu, no 1 dan 2 tu susu stok beku di mana saya akan turunkan ke peti bawah malam sebelum tidur. Susu akan mencair secara perlahan-lahan (Diingatkan susu beku yang dah dicairkan tidak boleh lagi dibekukan semula untuk dijadikan stok).

          Manakala susu no 3 tu susu fresh yang baru diperah (tidak dibekukan tetapi disimpan di peti sejuka bahagian bawah) dan berperanan sebagai 'stanbye' sekiranya si manja memerlukan 3 botol susu pada hari itu. Jika susu ke-3 tidak diperlukan, saya akan bawa balik dan disimpan sebagai stok beku atau disimpan di peti bawah untuk kegunaan hari esoknya.

         Saya berpuas hati dengan set menyusu Shaklee  kerana ia sangat membantu saya memastikan si manja saya memperoleh susu ibu sepenuhnya. Saya yakin dengan susu ibu berbanding dengan susu formula kerana melalui pembacaan saya, susu ibu bukan sahaja kaya dengan pelbagai khasiat malah turut mengandungi sel-sel hidup. Terima Kasih Shaklee.

Berminat? Sila hubungi saya!
Suzila Husein  016-9406604 @ Hubungi Pengedar Shaklee Berhampiran Anda


No comments:

Post a Comment