Thursday 24 October 2013

Vivix

Vivix : Satu Penemuan Revolusionari dalam anti-penuaan pada tahap sellular.

(sesudu sehari, tahan untuk sebulan)


4 Mekanisma Penuaan Pada Tahap Sellular

1-Kerosakan DNA

Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan satu 'typo' (kesilapan dari yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan panjang umur.

2- Pengawalan Genetik

Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur pada tahap sellular. Dalam penemuan utama, ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan Vivix mengaftifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap sellular.

3-Pengeluaran Tenaga yang Kian Merosot oleh Sel-sel

Mitokondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitokondria menurun, fungsi sel turut menurun.

Ramuan Vivix menggalakkan boigenesis (pembentukan baru) mitokondria untuk meningkapkan tahap tenaga di dalam sel.

4- Penimbunan Protin AGE

Penimbunan lebihan protin AGE (Advanced Glycation End Pruducts) boleh menyebabkan kerosakan pada tahap sellular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur.

Ramuan Vivix adalah 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur 'muscadine') untuk melambatkan pembentukan protin AGE.

Saya ingin berkongsi beberapa testimoni daripada customer saya.

Testimoni 1

Salah seorang ahli keluarga saya merupakan pengidap diabetes type 1 di mana memerlukan suntikan insulin 2x sehari. Biasanya jika mengalami luka, masa yang sangat lama diambil untuk luka sembuh.Foto di bawah adalah keadaan luka di bahagian kaki yang pernah dialami akibat kulit terlalu kering dan sehingga kulit kakinya menggelupas. Luka ini melarat berminggu-minggu sehingga bernanah. Bimbang keadaan luka yang tiada tanda mahu dan semakin melarat, maka terpaksa berjumpa doktor. Selama 2 pula minggu ulang alik klinik untuk mendapatkan rawatan dan dressing.


Syukur kepada Tuhan selepas menerima rawatan berupa ubat-ubatan dalam bentuk pil dan suntikan selama 2 minggu, luka hampir sembuh. Setelah luka sembuh sepenuhnya, beliau mula perihatin terhadap penjagaan kesihatan kaki.

Foto di bawah pula menunjukkan keadaan betis yang luka kesan menggaru. Beliau mencuba vivix iaitu sesudu setiap pagi selepas sarapan.  Di dapati beliau kerap membuang air kecil. Lukanya pun menunjukkan penyembuhan yang ketara.


Testimoni 2

Dua bulan yang yang lalu seorang rakan saya dimasukkan ke dalam wad kerana disyaki denggi. Setelah lebih kurang seminggu doktor memantau bacaan darahnya, bacaan platletnya terus merosot hari demi hari sehingga jauh berada di bawah paras normal. Setelah keluar wad, bacaan platlet turun lagi sehingga bacaan 35. Doktor mengesyaki beliau mengidap sejenis kanser darah dan mencadangkan diagnois penyakit secara ambil sedikit tisu tulang belakang. Beliau menolak kerana sangat kuatir kemungkinan kesan sampingan. Beliau mencuba vivix. Kebetulan selepas 2 minggu mengambil vivix sekali lagi beliau menjalani ujian darah iaitu pada 2 Dec 2013. Semalam 9 Dec beliau sekali lagi menghadiri temujanji dengan doktor untuk mengetahui keputusan darahnya. Syukur kepada Allah kerana bacaan platletnya telah naik kepada 47. Namun doktor masih lagi memujuknya agar melakukan ujian diagnois tersebut agar pihak hospital boleh mengenalpasti jenis dan tahap penyakit, seterusnya rawatan yang sesuai dapat diberi. Namun setiap kali temujanji doktor, beliau minta ditangguhkan.

Saya pun tidak pasti apakah yang berlaku kepada beliau pada hari-hari esoknya. Bimbang juga kerana beliau masih menangguhkan diagnois penyakit itu. Sehingga sekarang doktor tidak dapat memberikan apa-apa rawatan selagi diagnois itu tidak dijalankan. Namun temujanji dengan doktor masih ada. Beliau memaklumkan kepada saya tarikh temujanji akan datang ialah 4 bulan dari sekarang. Semoga kawan saya ini sihat seperti sediakala.

Saya juga amat berharap agar vivix dapat membantu. In Sha Allah.

Testimoni 3
Saya adalah pengidap diabetes type 1 dan memerlukan suntikan insulin 2x sehari. Namun bacaan gula saya selalunya tinggi iaitu 7 ke atas. Setelah mencuba vivix hampir sebulan, saya amat gembira apabila baru-baru ini bacaan gula saya adalah 5.

Terima kasih kerana sudi membaca.


No comments:

Post a Comment